piątek, 1 lipca 2016

Wędrująca książka "Poszukiwany Colin Firth"

Niedawno zapisałam się na wędrującą książkę u Creadivy. Książka przyjechała do mnie w zeszłym tygodniu, a w tym już leci dalej. 

Otrzymałam takie umilacze czytania, za które serdecznie dziękuję kwiatkosi . Najbardziej spodobał mi się uszyty, szary chustecznik, który już powędrował do mojej torebki. W końcu chusteczki higieniczne nie będą mi się rozwalać i brudzić. 


Moja paczuszka poleciała do Aleksandry Żurek. Wśród nich znalazła się obowiązkowa zakładka, którą dostałam kiedyś od kogoś, a że mam już ich kilka, tą postanowiłam przekazać dalej. Do tego poduszeczka serduszko - może zostanie igielnikiem, a może po prostu wiszącą ozdóbką i kartkę z różą, a  do tego coś słodkiego. 




A o czym jest książka?

Wiecie, kto to Colin Firth? Tak, to aktor który grał między innymi w "Dzienniku Bridget Jones", "Jak zostać królem", "Duma i uprzedzenie"  i wielu innych filmach, które postanowiłam zobaczyć. Wypisałam sobie listę i będę je sukcesywnie oglądać i potem powiem Wam czy na pewno jest się kim zachwycać.
Tytuł książki sugeruje, że to właśnie Colin będzie gwiazdą, ale tak naprawdę jego postać to tylko epizod. Mianowicie w Maine kręci się sceny do filmu właśnie z Colinem. Na dodatek ciągle pojawiają się informacje o jego rzekomym pojawieniu się w wiosce, które są nieprawdą. Tak naprawdę książka opowiada historię trzech kobiet Bei, Veroniki i Gemmy, których losy się przeplatają podczas jednego lata w małej nadmorskiej miejscowości. Gemma to młoda mężatka, bezrobotna dziennikarka, która dowiaduje się, że jest w ciąży. Dostaje szansę napisania artykułu o Domu Nadziei dla młodych nieletnich matek. Z mężem ostatnio nie potrafi sie porozumieć. Ją fascynuje życie w Nowym Yorku, on chciałby mieszkać z daleko od miejskiego zgiełku. Veronika to kelnerka w najpopularniejszej knajpce w miasteczku. Na dodatek piecze przepyszne ciasta. Są to "magiczne ciasta". Pozostaje myśleć intensywnie o osobie, którą mają zaczarować podczas ugniatania kruchego ciasta, a potem podczas jedzenia, a na pewno wszystkie marzenia się spełnią. Bea to natomiast młoda 22-letnia kobieta, która po śmierci matki dowiaduje się z listu, że została adoptowana. Wyrusza więc w poszukiwaniu swoich korzeni.

Cytat, który szczególnie utkwił w mojej głowie:
"Nigdy nie możesz być pewny sukcesu, ale zawsze możesz być pewny porażki, jeśli nigdy nie spróbujesz".
"Ludzie w ciągu całego twojego życia będą przychodzić i odchodzić od ciebie z różnych, ważnych lub najbardziej prozaicznych przyczyn".

A Wy, co fajnego teraz czytacie?
Pozdrawiam,
Monika


4 komentarze:

  1. Nie się ta książka baaardzo spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię Colina Firtha :) Dla mnie Duma i uprzedzenie i Jak zostać królem to numery jeden :D A jakbyś miała ochotę na komedię to polecam Wojnę domową :)))
    Fajne prezenciki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny ten pomysł wędrującej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O bardzo ładne rzeczy otrzymałaś, mi się pomysł wędrujących książek nie podoba, no ale każdy ma inny gust.

    OdpowiedzUsuń