niedziela, 29 marca 2015

Decoupage na tkaninie

Około miesiąc temu wygrałam darmową wejściówkę na warsztaty Ale!Babki w naszym Wodzisławskim Centrum Kultury. Prowadzi je właścicielka Galerii Tygiel Rozmaitości. Zajęcia są adresowane do kobiet, co by mogły oderwać się od codziennych obowiązków domowych, porozmawiać, nauczyć czegoś nowego pod okiem eksperta, a nawet napic kawki i zjeść ciasteczko ;-) Przede wszystkim jest to okazja do spędzenia sobotniego popołudnia w miłym towarzystwie. Koszt zajęc nie jest duży, to 30,00 zł. Każda pani otrzymuje materiały do pracy. Można pytać, pytać i pytać, a Julia chętnie i wyczerpująco odpowiada, a nawet pomaga swoimi zdolnymi rękoma.  Gotowe prace zabieramy do domu.
Na przedostatnich zajęciach ozdabiałyśmy poszewki na poduszki techniką decoupage.

Oto moja poszewka:


Dzisiaj troszkę żałuję, bo motyw lawendy i ziół nijak mi pasuje do wystoju domu, ale akurat wtedy najbardziej spodobała mi się ta serwetka, z której wycięłam doniczki ;-)

Elementy w doniczkach sa przyklejone klejem do tkanin. Następnie do poszewki przyłożyłam papierowy  szablon i za pomocą farb akrylowych namalowałam listeczki, które potem pocieniowałam trochę biała farbą. Tło wykonałam metodą tapowania na materiał. 

Kupiła już też farby akrylowe i powolutku zabieram się za kolejne prace tego typu. Co z tego wyniknie? Zobaczycie niedługo. 

Swoją pracę zgłaszam na Zaspane Wyzwanie w KTM . 


19 komentarzy:

  1. Zastanawiam się czy do przytulenia czy do oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej do oglądania, bo jest dość sztywna.

      Usuń
  2. ooo to decoupage to też ozdabianie tkanin? super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz! Człowiek się przez całe życie uczy, a jeszcze głupi umrze jak mawiał mój kochany dziadek ;-)

      Usuń
  3. O takiej technice nigdy nie słyszałam, może nie praktyczne ale ładne, chciałabym u mnie w domu mieć takie poduchy co by służyły jako dekoracja, ale na razie to nie możliwe, ile bym jaskow nie miała to tyle jest w użyciu i potem takie wymiete, a co powiem że uważajcie żeby poduszki nie pogniesc haha. Super Monia, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo jest z poduszkami. A jeszcze zdarza się tak, że się kłócimy kto na której będzie leżał ;-) No i jeszcze czasem pies sobie jedną przygarnie ;-)

      Usuń
  4. Bardzo ładna ta poduszka !!! Na pewno fajnie uczestniczyć w takich warsztatach. W moim mieście - jeśli już w ogóle są jakieś warsztaty - to są raczej drogie. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że byłam już na następnych i na pewno będę chodzić, bo nawet jeśli będzie w planach coś co umiem to i tak mogę dowiedzieć się czegoś nowego i spędzić czas w miłym towarzystwie.

      Usuń
  5. Śliczną poduchę zrobiłaś :)
    Szkoda, że jest tylko do oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna, ja też nie wiedziałam że decou jest do tkanin ;) śliczna poduszeczka, a motyw, cóż, może będzie pretekst do zmiany wystroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super jest. Uwielbiam takie oryginalne dekoracje. Poducha pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietna :) Dziekujemy za udzial w naszym wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń